Atreveix-te, el missatge del II TicketDay a Vic
Va ser una pluja d’idees sobre emprenedoria amb tres perfils convidats perquè expliquessin el seu relat durant 15 minuts cadascun. I aquest va ser l’esperit del segon TicketDay al VIT de Vic: l’objectiu és el de ser un aparador de projectes, emprenedors i empreses; i un altaveu constructiu d’aquest món tecnològic tan canviant dins d’aquesta nova societat del coneixement que genera la Revolució Digital. Com a concepte, va sorgir la necessitat de, malgrat la crisi, tenir la convicció d’apostar per un projecte i voler mantenir l’esperit ADN emprenedor amb atreviment, constància, esforç i lluitar per fer viable un pla d’empresa. Sense por al fracàs. I si caus, aixeca’t, tingues ganes de millorar i tornar-ho a intentar.
Valentí Freixanet, de Biapum, va donar la seva visió del món de les aplicacions per a mòbils. Un jove amb ganes de posicionar una idea de negoci en un mercat de les telefonia, que cada vegada està més saturat, però que avança en aquesta direcció. Intenta fer rendible el seu projecte més enllà de les primeres idees convertides en aplicacions. Hi ha molta competència en el mercat de les app, però també clients que esperen donar més visibilitat a la seva empresa i posicionar els seus productes o expandir la informació. Per tant, cal ser un professional brillant i consolidar els clients.
Josep Alberti, de Grera, va relatar el seu cas. Temps difícils per al seu repte de consolidar una xarxa social per a les empreses i emprenedors. Grera passa per un moment financer delicat però Alberti té la valentia de lluitar per sortir-se’n i no defallir. Aquest és el camí de qualsevol emprenedor. En època de turbulències el seu projecte és cada vegada més imitat, un avantatge i alhora inconvenient, però que evidencia la seva visió. Ara, mira el futur amb l’esperança de què Grera tingui viabilitat i no vol defallir en l’intent. No ho té gens fàcil, però tal com va avisar, no es rendirà.
Per últim, Ariadna Mateu, d’Innovalley, té una visió que m’agrada. Hibrida bé els conceptes de l’emprenedoria de casa nostra amb la de Silicon Valley i la seva experiència li permet analitzar el canvi de paradigma i exposar els punts forts i febles de cada model. Aquest contrast és sempre enriquidor d’escoltar. I t’ajuda a visionar els dos mons i aprendre del que sempre tenim com a referència de la costa oest dels Estats Units. Les dosis sempre són les de sempre, però va bé recordar que amb el nostre ADN, combinat amb els valors de referència de Silicon Valley, probablement és la millor fórmula per despuntar en aquest cicle de canvi de paradigma.
Música # Gimme Some More | Maceo Parker