La recerca de les bones preguntes
Sabia que m’agradaria la ponència de Franc Ponti en el TicketDay d’ahir. Com a expert en innovació, va fugir dels tòpics habituals que genera l’escenari econòmic i va plantejar la necessitat de saber trobar les preguntes que un mateix es pot plantejar per a la millora o creixement en la seva feina, al marge de l’escala de valor que pugui ocupar en la seva empresa. I encara va anar més al nervi del seu anàlisi quan va parlar de la necessitat de saber trobar les “bones” preguntes per ser més eficients en el propòsit. Ben cert! Qüestionar-se és examinar-se: posar-se a prova. El repte de voler millorar, el mateix que van plantejar els altres dos ponents: Jordi Naval, que lidera un repte molt lloable, i Antoni Flores, que sempre suposa un estímul per a la gestió empresarial de les idees i la innovació en sintonia amb els bons resultats.
I és que ara són temps de saber trobar les bones preguntes, aquelles que les fem ens desperten de cop, ens sacsegen i sabem que ja no ens deixaran indeferents. El repte posterior -també clau- és tenir l’oportunitat de trobar la resposta, o sigui, fer-les realitat i saber que ens ajudaran a progressar. El canvi comença a petita escala, en un mateix, i així evitem també l’excusa fàcil dels temps globals, malgrat la seva rellevància. I al mateix temps, les preguntes posen a prova les empreses sobre si escolten els seus treballadors i tenen els mecanismes de la innovació activats. Quantes més persones tinguin ganes d’innovar en una empresa i aportar idees al respecte, més fàcil serà aconseguir millores i dur a terme els canvis.
Música | Miss Atomic Bomb # The Killers