El REC.0 una fórmula de referència
Des del TEDxManresa -la primera edició- que tenia pendent visitar el REC d’Igualada. Ahir va ser el dia. I em va agradar la iniciativa, tal com m’esperava: un nou concepte de retail adaptat a un barri industrial sense activitat. I en tenia encara més ganes després d’escoltar una de les seves impulsores Cristina Domènech a les ponències del II Girona City of Talent per la Fira de Mostres. El REC és una fórmula original, atrevida i amb esperit de gran ciutat però adaptada a un territori. Té un encant especial, sobretot, l’oferta que poden presentar a les botigues de moda i el concepte que ofereix un barri com el REC és estimulant i trenca clixés. Les marques que volen exposar la seva roba tenen la possiblitat de fer-se el concepte de botiga a mida, amb un marc de fons especial. La de Desigual és espectacular! I tota la idea complementada amb espais originals -música en directe, Food trucks- i que s’adapten a la proposta de reformular la mirada del consumidor. I a més, amb l’encant que ofereixen les poques fàbriques que queden encara en funcionament.
En global, una proposta consolidada que ja voldrien altres ciutats. Però que tal com va avançar la mateixa Domènech a la ponència, el REC ha de tenir data de caducitat. Una mentalitat lloable i que encara dignifica més aquesta iniciativa de dinamittzar un barri que si s’hagués transformat o hagués superat la seva particular crisi ara el REC no existiria. És per tot això que encara fa més meritòria aquesta idea convertida amb èxit.
Música | When We Were on Fire # James Bay