Valors de marca del Girona FC
Els tres valors de marca que identifiquen el Girona Futbol Club a Primera Divisió són: Lluitador, Ambiciós i Proper. Aquesta és la idea que ha transmès avui Aran Navarro, responsable del departament de màrqueting del club, en el dinar oganitzat pel Club de Màrqueting & Vendes de Girona. Ha estat una “pluja” de xifres intressant sobre l’estat actual del club en l’àmbit d’identitat digital, a l’estil de les presentacions que tant li agraden a Ferran Soriano.
Amb la marca aprovada pels seguidors com és “Orgull gironí” el club treballa aquesta idea per consolidar-se amb èxit, especialment, a les xarxes socials per apropar-se encara més als socis i interactuar amb els seguidors. El repte no és fàcil si es valora el potencial com a entitat -el quart amb el pressupost més baix de la categoria- però té la frescor de sentir-se com a novetat a La Liga. I alhora, sentir-se estimat pels gironins i apreciat pels catalans i amb l’ambició d’expandir-se a la Catalunya Nord. Una dada molt interessant és que el Girona FC és el club més seguit pels Fans del Barça, segons un estudi del propi club blaugrana, amb un percentatge del 43,6% dels socis del Barça i el 38,5% de seguidors. El segon equip, a molta distància és l’Athletic Club (5,9% en tots dos casos). Un bon indicador del sentiment d’estima i valor com a club a Catalunya (62.387 persones), que en molt poc temps ja s’acosta al RCD Espanyol (67.824), però a molta distància del Barça.
El club es troba en un moment històric, amb ganes de consolidar-se a Primera i amb la demostració que el seu pes digital va en funció del seu potencial econòmic i esportiu. Si es compara el seu poder digital amb el de fa tres o quatre anys enrere és abismal. És per això que la seva rellevància com a marca anirà en funció de la seva classificació però competeix amb una avantatge a Internet: la marca té sentiment. I que sigui així per molts anys!
Música | All my dreaming # Emma Russack