Empresa Unika
Article per a la revista Empresarial Girona.
He tingut la sort de viure de prop la creació de la marca “Empresa Unika” i m’ha semblat una idea fantàstica. La iniciativa s’ha creat per buscar la implicació i la relació activa de les empreses del territori amb el projecte de l’Uni Gironaa. L’empresari Francesc Bosch, de Dibosch, n’ha estat un dels impulsors i n’ha fet un relat apassionat del que volia ser “Empresa Unika”, en les trobades que des de l’estiu s’han celebrat al restaurant Can Xiquet, de Campllong, que per cert és una masia on sempre si menja molt bé (per això li agrada anar al Pep Guardiola als estius).
L’objectiu del projecte és que les empreses del territori s’impliquin amb un club de l’èlit catalana i estatal del bàsquet femení. Un còctel basat en potenciar l’esport femení -ara podríem dir que de moda-, posar en valor la marca Girona i alhora els productes de territori, que són molt i de molt bons. I el resultat ha estat molt satisfactori per a la nova marca, amb el mèrit d’arribar a contactar amb més cent empresaris i empresàries. Moltes felicitats als impulsors!
L’Spar Girona o Uni Girona té el mèrit de tenir un empresari com Joaquim Vidal, de l’empresa Valvi, molt implicat per ajudar el club i ser-ne el patrocinador principal. És admirable la seva constància, fins i tot, en temps de crisi per la pandèmia perquè no ens passi sempre que si volem veure l’èlit de l’esport el referent sigui la ciutat de Barcelona.
Ara l’Spar Girona té el mèrit de ser “únic” a la lliga en aquest format de patrocini gràcies a “Empresa Unika”, però també té la dificultat afegida que és a les portes de l’arribada de grans clubs com el Barça i el Madrid, que segur que doblaran els pressupostos actuals de Salamanca, València i Girona.
Veure’m què passa els propers anys, sobretot, tenint com exemple la lliga femenina de futbol que ha aconseguit cada vegada més interès per la rivalitat dels grans clubs: més audiències, més pressupostos, més públic i millors salaris per a les jugadores.
Música | Girl # Syml