Amazon ja ven més llibres electrònics que en paper
El portal de venda de llibres més famós del món acaba d’anunciar que ja ven més llibres electrònics que els de paper. Aquest canvi, que s’ha produït en el balanç dels últims tres mesos, suposa una abans i un després per a Amazon. Per exemple, en el darrer mes, per cada 180 llibres digitals que obtenien els clients, en tapa dura se’n comptabilitzaven 100 en tapa dura. Aquest canvi demostra que els teòrics compradors de llibres per internet ja es decanten més per l’edició digital que no la de paper. I aquest fet arriba gairebé tres anys després de l’escalt de Kindle, el suport electrònic de tinta que permet als usuaris llegir la lectura digital. Per tant, és la constatació que els usuaris ja prefereixen més aquesta nova lectura, amb molt contingut i una gran experiència a l’abast, que la possibilitat del tacte i de la compra d’un sol llibre. Són canvis que propicien les noves tecnologies i l’evidencia que la lectura cada vegada es va transformant amb més digital. El mateix president executiu d’Amazon, Jeffrey P. Bezos, ho ha reconegut: “El canvi és sorprenent si tenim en compte que hem estat venen llibres de tapa dura durant 15 anys i els llibres de Kindle durant 33 mesos.”
Això passa amb Amazon i la consolidació del seu producte estrella com és Kindle, però aquesta nova dimensió s’estendrà amb un altre nou aparell com és l’iPad, que tot i que no té l’avantatge de la tinta digital té el poder d’arribar a molts usuaris que volen consumir Apple. Però tot i la nova competència, les vendes de Kindle també han progressat en el darrer trimestre, en bona part també perquè Amazon va rebaixar el preu del lector a finals de juny: de 259 dòlars als 189 actuals.
Música / It Means Nothing # Stereophonics