La necessitat de tenir referents
És fàcil parlar d’Apple i elogiar la companyia. Però em te fascinat per com ha sabut trencar els esquemes i convertir-se en l’empresa més desitjada a escala global. Els seus productes, ara l‘iPhone 5, desperten sensació mundial. A cada nova versió del telèfon, addictes fent cues a les botiges esperant dies sencers. Però el que més m’agrada és com intenta superar-se en cada nova presentació i obligar als grans competidors a voler igualar els seus avenços. És a més una satisfacció, valorar des de la distància, com manté l’esperit d’adaptar-se al que li demanen els usuaris: cada versió suposa tenir allò que voldries tenir: més pantalla, millor bateria, més velocitat, una càmera de més qualitat… Allò que imagines, allò que voldries, Apple intenta que ho tinguis. Aquí neix l’addicció, la fidelitat i el punt d’exclusivitat que a tot usuari li agrada tenir. Si calen referents, per després saber-los extrapolar, Apple és el gran referent pel seu ADN empresarial: superació, progrés, resultats, innovació, un màrqueting especial i generant desig. Tan fàcil, que no ho és gens.
Pràcticament un any després, continuo enyorant Steve Jobs a les keynote.
Música | Long live # Taylor Swift