Privalia: de cas d’èxit a la recerca del progrés
Ja sabia que m’agradaria la ponència de Lucas Carné sobre Privalia organitzada per la Pimec. L’èxit de Privalia és un referent a casa nostra i després d’un creixement espectacular i ràpid ara són temps d’afrontar els nous temps, amb la dificultat econòmica actual, i l’augment de la competència (el reportatge emès a #tincunaidea de TVE). De la consolidació a la necessitat de continuar creixent i obrir-se a nous mercats. Gran sort la de tenir aquesta empresa a Barcelona i agraït de la conversa final de l’acte amb Genís Roca i Sergi Frías. Alguns apunts del cofundador del portal que us comparteixo i una frase vigent per entendre la situació del moment “abans havíem de fer més amb molt menys i ara hem de fer menys amb molt menys”:
- Per ser rendibles necessitem molt més volum que de la manera tradicional
- Fa 7 set anys Internet no era considerat un portal de venda
- A Alemanya tenim un 35% de devolucions, al mercat espanyol és del 6%
- Créixer a Espanya ja ens és pràcticament impossible
- El nostre objectiu és reclutar talent i apostar per una empresa de no-jerarquies
- Quan creixes molt també t’equivoques
- Rebem les visites un 50% pel mòbil i les vendes ja són un d’un 30%
- La nostra aplicació ja ha arribat a més d’1,5 milions de descàrregues
- L’usuari està uns 6 minuts per sessió
- Hem apostat menys pel mail i més per les xarxes socials (a Facebook més de 2,5 milions de fans)
- Les vendes a través del mòbil ja són del 30% del total
- Rebem 20.000 comandes al dia i afegim 4.000 referències noves cada dia
- El 2012 vam tenir 60 milions de visitants únics
- El 25% de les vendes a Internet ja són de productes de moda
- Tenim 15 milions d’usuaris registrats
Música | I need # Maverick Sabre