Si el consumidor té el poder… innova el negoci turístic
El titular és la primera idea que va esposar la consultora i especialista de màrqueting Montserrat Peñarroya en la conferència que va fer al Parc Científic i Tecnològic de la UdG, convidada per Girona emprèn. Una ponència interessant per analitzar la innovació del negoci en el sector turístic producte del canvi de paradigma a escala global, generat per la nova era digital. Brillant exposició, amb bona oratòria. I la veritat és que ens hem d’adaptar a aquesta nova mentalitat en la qual, per exemple, el consumidor té el poder. Però la transformació a gran escala també té altres factors importants com que les experiències del clients són cada vegada més a la carta, més personalistes i sense intermediaris. Aquesta és la transformació que cal entendre i assimilar, especialment, per a les “velles” empreses. Les “noves” ja neixen amb aquest ADN incorporat.
Ara, per tant, ja sabem que el servei turístic ha d’estar a l’alçada perquè els turistes-consumidors són sofisticats, exigents i cal recalcar, se senten necessitats d’experiències. Especialment, les bones i seductores (de fet, com sempre, però dècades enrere no existia el poder de les xarxes socials). I la col·lecció digital de l’usuari passa per Instagram, la xarxa social de moda, on cada experiència queda documentada. Les noves generacions, anomenem-les com volem, són sensibles, vitals, individualistes, responsables amb el Medi Ambient, marquistes i activistes. La societat líquida els permet ser així. I aquest és el paradigma actual, basat en el poder de l’experiència i el màrqueting que, junts, diríem que fan la marca: bé sigui de l’hotel, el bar, la casa rural, el restaurant…
Una reflexió final clara i que m’encanta com a professional compartir-la amb Montserrat Peñarroya: “El màrqueting de continguts és el futur.” Sens dubte. GràciesInbound Marketing!
Música | Lo que te mereces # Viva Suecia