El canvi de paradigma de Massimo Dutti
No és només el Coronavirus que genera aquest canvi de paradigma en el comerç tradicional. L’únic que ha fet la COVID-19 és accelerar el procés de transformació dels negocis producte de la Revolució Digital. Ara s’ha fet un salt en el temps i una de les primeres empreses que comença a transformar-se és el Grup Inditex, precisament la més potent de l’Estat. Després de tancar bona part de les seves botigues arreu de l’Estat, ara la nova aposta passa per un canvi estratègic de definició de concepte i venda. I és inevitable.
Com a exemple Massimo Dutti. S’han tancat molts locals comercials per la pandèmia i alguns ja no tornaran a obrir. I què prepara ara Inditex? Doncs plantejar-se un canvi important de model i de tenir locals en diferents ciutats mitjanes i grans de l’Estat a passar a un únic centre gran i que alhora serveixi de centre logístic per poder atendre les comandes online i els estocs de productes. Així d’aquesta manera les botigues seran centres de venda directe i alhora magatzems per atendre les compres en el màxim temps possible per qui compra, per exemple, a través del mòbil.
La nova situació, per difícil que sembli, només ha fet que accelerar processos. I un d’ells és l’hàbit de compra de la moda, entre altres canals.
Música | Nessuno Vuole Essere Robin # Cesare Cremonini