Quan un canal de distribució “és mort”…

by Eduard Batlle Rispau on 4 febrer 2012

Ho explicava ahir el gerent de Finder Mac, Carles Díaz, per argumentar les noves idees i projectes que vol dur a terme la seva empresa per afrontar els nous temps. Després de quinze anys com a evangalitzadors de productes d’Apple, arriba un moment que la gran companyia decideix “matar” els distribuïdors amb els seus propis canals de venda, les Apple Store -els intermediaris ja no tenen margers-. Pioners a Catalunya de la marca Apple, ara toca planificar noves estratègies i continuar liderant el canvi. No són temps fàcils per ningú, però el sector TIC consolidat resisteix, de moment, bé a la crisi. Hi ha camí a recórrer en el seu segment i la idea em sembla atractiva i interessant: oferir a les empreses -sobretot a les mitjanes- un servei a la carta per als mòbils i tablets perquè tinguin un control dels seus serveis. És un canvi immediat, en temps de milions d’aplicacions, que cada vegada més són la font d’ingressos de les multinacionals. O sigui, els guanys provenen més de les descàrregues que dels aparells, que acabaran a cost zero a canvi dels contractes de permanència.

En temps que l’audiència és a les xarxes socials -atenció a la nova sensació: Pinterest-, la socialització de les marques, consum global, la mobilitat, el màrqueting digital, la geocalització, la realitat augmentada, el cloud computing i milions d’aplicacions aspiren a tenir èxit, les empreses també necessiten la manera d’adaptar-se al canvi tecnològic i obtenir una major rendibilitat a través dels nous formats digitals i la mobilitat. Aplicacions a la carta. Qüestió de mentalitat i ganes d’afrontar el canvi. És cert que encara és un procés de transformació inicial, però el mercat avançarà en aquesta direcció.

Música | Exile, Vilify # The National

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: