El turisme a la Costa Brava: el 20% del PIB
Aquesta xifra tan important i contundent, el turisme a la Costa Brava suposa el 20% del PIB, la va anunciar Anna Garriga durant la celebració quarta edició de les Jornades sobre Turisme i Societat, organitzades per la Fundació Jordi Comas i l’Agència Catalana de Turisme, al CaixaForum de Girona.
Garriga, investigadora principal del Grup de Transferència de Coneixement en Economia i Empresa de la Universitat de Girona, i degana de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG, va posar en valor una fet que ja sabem però que potser encara no sabem posar prou en valor: el sector turístic a Catalunya ha esdevingut clau durant el període de crisi econòmica 2008-2014. Ha tingut un comportament contra cíclic, és a dir, quan l’activitat dels altres sectors econòmics queia, el sector serveis no només mantenia la seva activitat sinó que creixia. Per a tenir una referència de la importància econòmica del turisme a les comarques de la Costa Brava, cal pensar que un 20% és el mateix pes que té el sector industrial a nivell català. L’evolució econòmica del sector turístic de la Costa Brava és molt positiva, ha millorat el percentatge d’ocupació hotelera i, per exemple, la facturació mitjana per habitació ocupada des del 2010 ençà ha augmentat pràcticament un 30%. Ara bé, els principals indicadors de seguiment demostren que encara hi ha marge de millora per augmentar la rendibilitat del sector.
Una vegada més, un clam per tenir cura de la nostra gallina dels ous d’or, el turisme, cuidem-lo, mimem-lo i pensem en els reptes de futur més enllà del turisme de masses, l’especulació urbanística i el servei. Les experiències de l’usuari a l’era digital cada vegada tindran més visibilitat i seran determinants per construir la marca amb èxit.
Música | Fico Assim Sem Você # Adriana Calcanhotto