Barça i Telefónica: dues “masies” hibridades

by Eduard Batlle Rispau on 7 juliol 2011

 

Un acord necessari i innovador el que van signar ahir el FC Barcelona i Telefónica. Com a usuari de canals d’informació al mòbil sempre havia tingut una mala experiència per la manca de connexió que trobava al Camp Nou, especialment a primera graderia. Lenta, imprevisible i gairebé sense cobertura. Però a partir d’ara serà diferent. L’estadi estarà més connectat i facilitarà que els socis i seguidors puguin gaudir de “l’altre partit” que es juga a internet: Blogs, Twitter, Facebook, Instagram, Foursquare… Un exemple a tenir en compte: Twitter va rebre més de 6.000 tuits per segon durant la final de la Champions a Wembley: el Barça va rebre 575.104 mencions i el Manchester, 251.829 del Manchester; i Leo Messi i Wayne Rooney van ser protagonistes de 121.750 i 51.757 tweets, respectivament.

L’espectador cada vegada té més ganes de comunicar les seves sensacions i el Barça serà un club pioner: primer, millorant les connexions del recinte i després, facilitant que el club sigui un banc de proves per a Telefónica I+D, que hem de valorar que tingui la seu a Catalunya. Dues masies hibridades durant tres anys i que són referent mundials esportivament i tecnològicament. Necessitem aquests lideratges en temps de crisi com a bons referents de modernitat de territori.

I l’aliança també servirà per potenciar la ciència en el món de l’esport, un sector que també ha de fer un salt de qualitat quan es vagin incorporant els nous avenços i materials. Ahir mateix, a Cetemmsa, m’explicaven que el proper pas serà una samarreta ideada per als esportistes que, quan passin les revisions mèdiques, ja no caldrà que posin al cos tots els detectors sinó que les dades es transmetran via els nous materials incorporats a la mateixa samarreta.

Música | Rise Up # Yves LaRock

Be Sociable, Share!

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: